🎆✨🎆✨

🎄 آغاز سال نو و پایان سال قدیم، مهم‌ترین رویداد در تقویم سال است و مردم در بسیاری از فرهنگ‌ها، چنین روزی را جشن می‌گیرند. در کشورهایی که از گاه‌شمار میلادی استفاده می‌کنند، سال نو از یکم ژانویه شروع می‌شود.

🎄 برخلاف سال شمسی و عید نوروز که هر سال زمان مشخصی برای آن تعیین می‌شود، سال نوی میلادی به‌صورت ثابت از ساعت ۱۲ شب ۳۱ دسامبر هر سال آغاز می‌شود.

🎄 در حال حاضر، جشن گرفتن سال نوی میلادی، یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی می‌باشد و در بسیاری از کشورهای جهان در قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نوی میلادی همراه با آتش‌بازی و دیگر روش‌های پرصدا جشن گرفته می‌شود.

🎄 تزئین درخت کریسمس نیز یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این جشن است. در این روز درخت کاج به‌عنوان درخت همیشه‌سبز تزئین می‌شود و به آن شکلات، عروسک و مجسمه‌هایی کوچک آویزان می‌کنند.

🎄 جشن‌های کریسمس از روز ۲۵ دسامبر، مصادف با تولد عیسی مسیح آغاز می‌شود. هرچند که زمان دقیق کریسمس و سال نوی میلادی متفاوت است، اما از آنجایی که کریسمس و سال نو نزدیک به هم هستند، در بسیاری از کشورها این جشن‌ها و تعطیلات از ۲۴ دسامبر شروع می‌شوند و به‌مدت ۵ تا ۱۲ روز ادامه دارند.

🎄 در ایران نیز همانند دیگر کشورهای مسلمان، جمعیت بسیاری مسیحی هستند. بیشتر مسیحیان ایران ارامنه هستند و معمولاً روز کریسمس را در سراسر کشور در کلیساها جشن می‌گیرند. در بسیاری از خیابان‌های ارامنه‌نشین در تهران، اصفهان و شهرهای دیگر مردم در اطراف کلیسا جمع می‌شوند، در کنار درخت کریسمس و بابانوئل عکس می‌گیرند و به شادی می‌گذرانند.

🎄 جشن کریسمس یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین جشن‌های مسیحیان در سراسر جهان است؛ انتشارات همن، آغاز سال نوی میلادی و جشن کریسمس را به همه‌ی مسیحیان تبریک گفته و برای مردم جهان سالی توام با سلامت، امنیت و شادکامی آرزومند است.

✨🎆✨🎆